čtvrtek 31. července 2014

Andělé 2 - Muka

Autor: Lauren Kateová
Překladate/ka: Jana Jašová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 328
Nakladatelství: Knižní klub
Hodnocení: 9/10


Ve druhém dílu série Andělé pokračuje dramatický příběh, v němž se mladičká Luce snaží odhalit pravdu a přerušit věčný koloběh lásky, předčasné smrti a znovuzrození. Daniel, její odvěká láska a padlý anděl, dojedná příměří, aby ji chránil před Vyhnanci, kteří jí chtějí ublížit. Ve snáze zajistit její bezpečí ji ukryje v internátní škole pro Nefilim, potomky lidí a padlých andělů, ale brzy se ukáže, že ani tam není všechno růžové. A navíc v Luce sílí pocit, že jí Daniel lže, nebo jí alespoň neříká celou pravdu.

Luce začne chodit do kalifornské školy - Pobřežní akademie. Ve skutečnosti se zde na Danielův rozkaz musí ukrývat před Vyhnanci, kteří ji chtějí získat. Proto andělé (Daniel, Arriane,...) a démoni (Cam, Roland,..) uzavřou osmnáctidenní příměří, aby mohli Vyhnance porazit.V Pobřežní akademii dělají Luce společnost Nefilimové, což jsou potomci padlých andělů a lidí. Najde si spoustu přátel. Nejbližší jí jsou však Shelby a Miles. Konečně se dozví, co jsou zač ony stíny, které vídá už od dětství. Říká se jim stíny. S jejich pomocí může nahlédnout do minulosti. Pozná své minulé rodiče, sestru, uvidí umírat své minulé já, a dokonce spatří, jak Daniel a Cam někoho zabíjejí. Její podezření o tom, že jí Daniel něco tají, se mnohonásobně zvětšuje.I když Daniel ze začátku tvrdil, že nemůže Luce navštěvovat, pořád za ní chodí. Při jeho poslední návštěvě sleduje, jak Miles líbá Luce. Odletí. Luce už delší dobu tuší, že ji má Miles rád. Sama sobě si však nechce přiznat, že k němu taky něco cítí.

Lucinda, sedmnáctiletá dívka, jež od malička vidí temné stíny. Všichni jí říkají Luce. Má krátké havraní vlasy. V tomto díle sice si je na nějakou dobu odbarvila, ale pak si je znova nabarvila. Její první rande dopadlo tragicky, neboť její přítel zemřel. Jeho smrt nedokázala objasnit ani ona, ani policie. Každých sedmnáct let umírá kvůli své životní lásce - Danielovi, jenž je padlý anděl. Od jejich prvního setkání v tomto životě ji obklopují andělé a démoni ( Arriane, Roland, Cam, Daniel,...). Tento život se od ostatních liší tím,. že neumřela. Dúvodem je, že ji její rodiče nevedli k náboženství.

Lauren Kateová je světově proslulou autorkou série Andělé (Pád, Muka, Vytržení, Vykoupení a Zamilovaní andělé) i románu Zrada Natalie Hargroveové. Její knihy byly přeloženy do více než třiceti jazyků. Narodila se v Dallasu (Texas). Navštěvovala vysokou školu v Atlantě. Se svým psaním začala v New Yorku. V současné době žije se svým manželem v Los Angeles. Chtěla by mít psa a naučit se surfovat.


Stejně jako předchozí díl, nedokážu ohodnotit tento díl jinak než slovem FANTASTICKÉ. Trošku mi však vadilo, že se v každém díle autorka snaží Luce někoho dohodit. V prvním díle to byl Cam a teď Miles. Chápu, že to dějem trochu zatřese a oživí ho, ale když se mi líbí vidina Luce a Daniela jako pár, nechci aby do něj zasáhl ještě někdo jiný.Knížku jsem přečetla doslova jedním dechem. Nedokázala jsem se od ní odtrhnout. Dopadlo to tak, že jsem četla celou noc. Díky autorčinu skvělému umění psát jsem si dokázala snadno představit dané situace, a dokonce mi připadalo, že jsem hlavní hrdinkou já. Luce bych chtěla jenom říct toto: "Holka, měla bys být trochu víc důvěřivá a ne si při každé příležitosti prosadit svou." Ale tak trochu se Luce ani nedivím. Hlavně kvůli tomu, že jí Daniel pořádně nic neřekl o jejích minulých životech a o současné situaci. Velmi se mi líbí obálka, neboť působí tajemně, ale zároveň krásně. Nedokážu však rozluštit, kdo na ní je. Myslela jsem si, že to je Luce, ale ta má krátké vlasy. Je však možné, že je zde Luced vyobrazená v minulém životě, protože tehdy měla delší vlasy. Určitě knihu doporučuji všem čtenářům, kteří mají rádi fantasy a hlavně andělskou romanci. Už se těším na další díl a doufám, že bude stejně úžasný jako tento.

Žádné komentáře:

Okomentovat